Stránky

30. 1. 2012

Trapunto - postup














Na papier som si nakreslila šablónu prešívania. Uložíme na seba: Spodná látka vatelín, stredná biela 100% bavlna a vrch papierová šablóna. Šup pod mašinku a pekne všetky linajky prešijeme. Po prešití papier z látky pekne otrháme :D A nebojíme sa toho pekne rázne ;) Júúúj už sa tu niečo rysuje...vidíme vrchnú časť bez papiera...kto sa teší?? Tak šup šup do lavice žiaci a ideme ďalej.. Zo zadnej časti pekne opatrne aby sme neprestrihli látku odstrihneme prebytočný vatelín...áno áno žiačka Janka správe ostáva nám iba vatelín v častiach kde je vzor a ostatný pekne odstrihneme. Tak teraz pekne si urobíme sendvič...ááá vidím úsmev na perách...žiaci nie nie ešte nie je prestávka na svačinku...uložte na seba rovnakej veľkosti 100% bavlnu, vatelín a na vrch naše krásne dielko ktoré sme doteraz prešili. Tak žiaci pokračujeme ;) Máme na sebe všetky tri vrstvy bavlna, vatelín a už naše prešívané dielko. Zošpendlime aby sa nám vrstvy nehýbali a všetko ešte raz prešijeme po linajkách. Látku medzi vzormi poprešívame drobným stehom. Hotový sendvič orežeme na veľkosť akú chceme. A máme hotový blok príp. si naše dielko dokončíme na vankúšik tak ako ja ;)

15 komentárov:

  1. Skvelý návod a neskutočne nádherná práca. Šikovné ručičky Ajka. Pekný deň prajem. Renata

    OdpovedaťOdstrániť
  2. nádhera! a díky za osvětu jsem něvěděla, že to dělá takto. a paní učitelko ono je to tedy 2x prošité? nejdřív přes papír a pak ten sendvič? slovenštinu většinou zvládám, ale co jsou to ty linajky? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nooo som teda nepočítala aj so zahraničnými žiakmi ;) Sa hanbím :) Linajky sú tie čiary na papieri - ten kreslený vzor. Prešívala som 2krát. 1x je vatelín + bavlna + ten papier na tom. Po prešití obstrihnúť prebytočný vatelín a potom dať na seba: znovu bavlnu, nový vatelín a to prešité dielko čo sme z neho otrhali papier a všetky tri vrstvy zas prešijeme.

      Odstrániť
    2. díky paní učitelko, dávám to na seznam roku 2012 :-)

      Odstrániť
  3. Ala, krásne sa ti to podarilo. Máš výbornú patku, ja cez moju nevidím.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani, ďakujem ;) Mám ešte dve okrem tejto, ale tie som ešte ani neskúsila som s touto spokojná ;)

      Odstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. no, tak tohle je nádhera. snad to jednou časem taky zvládnu. A já prostě musela dát odkaz na svůj blog - protože se určitě vrátím, prostuduju (v mozku si to přeložím do češtiny) a pustím se do toho.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D ďakujem za krásne slová aj za odkaz na stránke ;) Stačí pár slov a hneď mám krajší deň a úsmev na tvári - ďakujem ;)

      Odstrániť
  6. Ohhhh, es una maravilla...me encantaría aprender a hacer trapunto, pero me parece muy difícil, aunque su explicación es muy buena,
    Saludos desde Galicia.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Náhodou som natrafila na tvoj blog, to tvoje tvorenie je krása a určite sa sem budem vracať.
    Krásny deň Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Nádhera. Děkuji za návod. jana

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Milá Ajka, Tvůj blog je velmi hezký a inspirující. A moc děkuji za návod na trapunto. Nedávno jsem objevila kouzlo volného quiltování a toto je další stupínek nahoru. Přeji krásné dny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. WOW !!! CUDO !!!
    bajeczna praca kochana !!!
    jestem zachwycona :))) podziwiam Twoją pracę !!!

    OdpovedaťOdstrániť